toddler-separation-anxiety

Lag din egen barnemat

Hjemmelagd mat er alltid er stor utfordrer til ferdigmat. Slik kommer i gang:

Invester i det grunnleggende Du trenger en blender eller en food prosessor og en hakkekniv hvis du vil fryse inn ekstra porsjoner.

Hold det rent Barnets immunsystem er fremdeles under utvikling, så vask og skrubb frukt og grønnsaker før matlaging. Hold en ren overflate, og lagre maten riktig. Kast restene i barnets skål.

Lag det du spiser. Hvis du har søtpoteter med fisk til middag, legg en ekstra søtpotet i ovnen til barnet ditt. Barnets mat trenger ikke krydder, og serverer maten lunken (og most for mindre barn) så det ikke brenner i munnen. Ikke all mat er egnet for barnet. Vente til barnet er litt eldre før du serverer spinat, rødbeter, neper, gulrøtter og grønne grønnsaker.

Begynn i det små Introduser én rett om gangen. Ventet minst to eller tre dager før du introdusere en annen. Det hjelper deg til å overvåke mulige allergiske reaksjoner.

Prøv disse påviste favorittene for å glede barnets smaksløker:
Epler og pærer. Skrell, kjern ut og deretter bak eller dampkok. Gjør en glatt puré og servér.
Grønn banan. Skrell en moden banan og en avocado. Bland sammen til en glatt røre (trenger ikke kokes).

Hvis barnet ditt ikke ta til vanlig mat med en gang, ikke bekymre deg for mye. Din morsmelk eller morsmelkerstatning er den primære kilden til ernæring det første året. Nå handler det bare om å nyte det å introduserer barnet for den fantastiske verden av mat.

Du vil kanskje også like: